Kategóriák

HOGYAN VÁSÁROLJUNK HASZNÁLT MOTORT? 6 GYAKORLATI TIPP

Hogyan vásárolhatok használt motorkerékpárt, robogót anélkül, hogy könnyen megvezetnének? Hiszen az eladónak nem érdeke a problémás műszaki állapotot feltárni, vagy egy kétkerekű kétes előéletéről beszélni. Tanácsot adunk, hogy mit kell ellenőrizni és hol kell keresni, hogy lehetőleg ne vásároljon problémás motorkerékpárt. 
HOGYAN VÁSÁROLJUNK HASZNÁLT MOTORT? 6 GYAKORLATI TIPP
A motorkerékpár-eladók kreativitása az autókhoz hasonlóan végtelen lehet. A motorkerékpár nagy műszaki problémáit gyakran egy-egy szép frázis takarja el egy enyhe polírozás után . A motorkerékpárokat bemutató fotók jobb állapotban vannak, mint az, amelyiken elhagyták a gyárakat.
A használt járművek vásárlásának tapasztalata nélkül rengeteg pénzt, időt és idegeket veszíthet. Ezért javasoljuk, hogyan vásároljon használt motorkerékpárt, hogy ne bánja meg döntését.
Tudjon meg a lehető legtöbbet
. Keressen információkat a kívánt motorkerékpárról fórumokon, motorkerékpárokon és közösségi oldalakon. Talán valaki mindent tud erről a kerékpárról, ismeri előnyeit és hátrányait. Minden motorkerékpárnak vannak sajátosságai vagy hibái, amelyeket figyelembe kell venni. Például egy adott motor- vagy tengelykapcsoló-zaj.
Gondosan ellenőrizze az árakat – ne csak a hasonló motorkerékpárok eladási árait, hanem a szervizek, gumik és alkatrészek árait is. Gondosan ellenőrizze, hogy motorkerékpárja szervizhálózata nem egy szervizből áll-e, például egy több száz kilométerre lévő városban. Nézze meg a fotókon, hogy pontosan hogyan néz ki motorkerékpárja a gyári változatban. Összehasonlíthatja a kiválasztott elemet a mintával, és megnézheti, mi változott.
A vásárláskor kemény logikának és pragmatizmusnak kell működnie. Ha jóval a piaci értéke alatti áron, hibátlan állapotban és "Sürgős!" felirattal találta meg kerékpárját, legyen óvatos! Főleg, ha több száz kilométert kell autózni érte.
Hasonlóképpen, ha nem rendelkezik dokumentumokkal, amelyeket az eladó "elfelejtett" vagy "elveszett valahol". Ha felajánlja, hogy postán küldi el, azonnal adja fel. A dokumentumoknak a szerződés aláírása előtt az asztalon kell lennie. 
Mielőtt átvizsgálásra indulna, feltétlenül ellenőrizze a VIN-t  A kilométer-ellenőrzési lehetőség egyes EU-országokban is működik. Ha az eladó megtagadja ennek a számnak a megadását, az csak egy dolgot jelent: lehetséges problémát.
Soha ne vásároljon használt motorkerékpárt távolról, ne utaljon át semmilyen előleget, de még inkább a teljes összeget. Mindig személyes, alapos vizsgálat után vásároljon. Indulás előtt kérje meg az eladót, hogy először ne indítsa be a motort. Az ellenőrzést mindig hidegben kell elvégezni.
Vizuálisan értékelje a motorkerékpárt. Ügyeljen arra, hogy van-e valami furcsa, ami megragadja a tekintetet - például hiányzó sapka, túl nagy vagy egyenetlen rés, repedezett műanyag, a keret egy részének eltérő színe vagy textúrája. 
Vizsgálja meg a keréktárcsákat, és ellenőrizze, nincs-e rajta deformáció, ütközés jele. Hátulról és elölről nézve ellenőrizze, hogy a kerekek egy vonalban vannak-e. Ideális esetben a motorkerékpárt egy ilyen vizsgálat előtt központi állványra lehet helyezni.
Ha a hátsó kerék nincs egy vonalban az első kerékkel, ellenőrizze, hogy megfelelően van-e elhelyezve a lengőkarban – ezt a tengely rögzítési pontján lévő skála végzi el. Ha a hátsó kerék a levegőben van, forgassa meg – szabadon kell forognia anélkül, hogy megfordulna, és azonnal meg kell állnia, amint bármelyik féket megnyomja. Fogja meg a kereket mindkét oldalon, és mozgassa balra és jobbra. Nem szabad lazának éreznie magát.
Ellenőrizze az összes részlet állapotát - kuplung- és fékkarok, kormányvégek, tükrök, burkolatok. Ellenőrizze, hogy nincs-e megrepedt vagy meghajlott valami. Ellenőrizze, hogy minden visszajelző és időzítő működik-e.
Nyissa ki az üzemanyag tartályt, és ellenőrizze, nincsenek-e rozsdanyomok. Győződjön meg arról, hogy nincs olaj- vagy egyéb folyadékszivárgás a motor, a fékek és a hátsó lengéscsillapítók körül. Ellenőrizze az összes folyadékszintet - hűtőfolyadék, fék, motorolaj, tengelykapcsoló főhenger. Nézd meg a meghajtást. A láncnak tisztának és zsírral megkenve kell lennie, a lánckerekek pedig nem lehetnek túl hegyesek vagy tompák.
Óvatosan érintse meg a motort. Hidegnek kell lennie, de ha a tulajdonos az Ön akaratán kívül járatta, lehet, hogy van rejtegetnivalója. Rázza meg a kipufogót – ne halljon zörgő hangokat. Ellenőrizze a sebességváltó kar működését - stabil-e és nem billeg-e oldalra. Ugyanezt érdemes a többi karral is megtenni. Nézze meg, hogyan működik a vezető és az utas lábtámasza – az utóbbinak könnyen fel kell hajtania és ebben a helyzetben kell maradnia.
Üljön rá és ellenőrizze a mechanizmusokat
. Üljön le az űlésre és nyomja meg a féket. Álljon fel és üljön le többször, hogy tesztelje a felfüggesztést. Ezután álljon fel, és határozottan nyomja le az első felfüggesztést. Ezeken a próbákon nem szabad sikítást hallania. A felfüggesztésnek csillapítania kell a rezgéseket, a motorkerékpár nem lötyöghet.
Mozgassa a kormánykereket balra és jobbra. A határolókkal szembeni ellenállás nélkül kell forognia. Nem akadhat bele a motorkerékpár egyetlen alkatrészébe sem, és nem támaszkodhat az üzemanyagtartályra. Nyomja meg a féket, nyomja és húzza erőteljesen a kormányt. Nem szabad éreznie a kormányfej csapágyának kopogását vagy játékát.
Vizsgálja meg az összes mechanizmus és kapcsoló működését. Semmi sem lehet laza, ragadós vagy természetellenes ellenállással futhat. A fék- és kuplungkaroknak simán kell működniük - egyes kerékpárokon nagy ellenállással működnek, de ekkor az ellenállás a löket teljes hosszában azonos. Mozogjon az ülésen, és ellenőrizze, hogy az űlés szilárdan rögzítve van-e.
Ellenőrizze az összes lámpa működését, beleértve az irányjelzőket és a helyzetjelzőket is. Ellenőrizze, hogy a féklámpát mindkét fék aktiválja.
Próbavezetés
Hallgassa meg, hogyan indul a motor – ennek természetesnek kell lennie. Hallgassa meg a hideg motor hangját fémes zajok, zörgő hangok miatt. Vegye figyelembe, hogy nem hallható e, amikor növeli a fordulatot.
Figyelje a kipufogót - enyhe fehér gőzök jelenhetnek meg - ez az a nedvesség, amely elpárolog a kipufogó végéről. Nem lehet kék füst, ami égő olaj jele, vagy fehér gőzfoltok, amelyek a hengerfej tömítésének sérülésére utalnak. Váltson első sebességfokozatba, és ellenőrizze, hogy könnyedén vissza tud-e kapcsolni üresbe.
Vegyünk egy tesztvezetést. Ügyeljen a motorkerékpár minden szokatlan tevékenységére - nyikorgás, az egyik oldal húzása, bármely elem túlzott zaja. Ellenőrizze a fogantyúk működését – különösen a tengelykapcsolót, amely nem fog túl magasra vagy túl alacsonyra.
Tedd fel magadnak a kérdést – átéled-e a motorozás örömét? Vagy esetleg valami idegesít benne, valami különösen zavar?  Csak ezek után döntsön a megvételről.

Sütiket (cookie-kat) használunk az oldalunk zavartalan működésének biztosításához, illetve a látogatóink magasabb szintű kiszolgálásához.

Weboldalunk használata során, és a jelen Cookie Adatvédelmi Szabályzat elfogadásával Ön hozzájárul ahhoz,

hogy rendszerünk a böngészés során cookie-kat használjon, az Adatvédelmi Irányelvben foglaltak szerint.