Termékek Menü

SMK bukósisakokról

SMK bukósisakokról
SMK gyárlátogatás, avagy kik készítik a legtöbb bukósisakot a világon?

Az SMK márka hamarosan Kelet-Európa szegletébe is beteszi a lábát, ennek apropóján hívtak meg az indiai sisakgyárba.

 

 
onroad.hu cikke nyomán
És akkor lássuk, hogy élesben mit tud

Mit is érne ez az egész, ha nem tudnám elmondani, hogy milyen felvenni egy ilyen bukósisakot? Szerencsére készültek a szervezők egy kis motorozással, így a Delhiből Jaipur felé vezető úton volt lehetőségünk ki is próbálni azokat. Azt, hogy milyen Indiában motorozni, majd külön is meg fogom énekelni. Most koncentráljunk a tökhéjakra.

  Az aerodinamika el lett találva – nem rángatja a fejet a menetszél

Jó érzékkel kiválasztottam a kínálat alján helyet foglaló Stellar teli bukósisakot, ami jelen pillanatban német nyelvterületről 80.- euró – tehát 28’000.- forint körüli összegért rendelhető meg, és úgy vélem, hogy a képességeit ennek tükrében kell vizsgálni. Persze most már könnyen beszélek, de azt azért nem árt tudni, hogy egy teszt – legyen szó motorról, sisakról vagy kempingszékről – alapos önismereti próbával indul. Úgy gondoltam, hogy én mentes vagyok az előítéletektől, elvégre szociális munkásként dolgoztam korábban. Szép is lenne, ha nem a megismerésen alapuló értékítéletben hinnék. Mégis legbelül valami nehéz szörnyetegre számítottam az indiai gyártól. Tévedtem és rá kellett jönnöm, hogy tökélyre fejlesztettem a borivás, de vizet prédikálás művészetét.

Ár-érték arányban jó vásárnak tűnik

Az SMK bukó ugyanis kellemesen meglepett. A sisak 1’450 gramm, ami a háztartásban lévő Marushin és Zeus zárt sisakokkal összevetve a legkönnyebb versenyző. Igaz, csupán 50, illetve 30 grammokkal. Az öreg japán bukó mentségére legyen felhozva, hogy abban van beépített napszemüveg is.

Kézben forgatva sem keltett gagyi benyomást. A gyors-csathoz tartozó szíjat azonban máris kikezdte a nyakamon lévő két napos borosta – ejj, ejj, ez nem jó pont. Pedig az anyagválasztás kellemes. Kényelmes, komfortos érzés belebújni és a belső úgy csinál neked hörcsögpofát, hogy az igazából egyáltalán nem kellemetlen. Márpedig új bukósisak esetén ezzel még nem találkoztam. Minden pozitív benyomásom ellenére azonban itt meg kell fogalmaznom a legdurvább kritikámat. A Stellar ugyanis zajos. És még ha csak az lenne. Van egy sebességtartomány úgy 80 kilométer/óra környékén, amikor egyenesen fütyül, mint a lassító vonat. Ennél kisebb és nagyobb tempónál megoldja a dolgot az – egyébként nagyon eltalált – aerodinamika, de aki tartósan ezen a ponton szeretné használni, az jobb, ha számol vele.

  Instant hörcsög face – az anyagválasztás jó, nem egy izzadós sisak

Éles teszt

Amikor odaadták a bukókat kipróbálásra még senki nem gondolta, hogy lesz, aki élesben fogja a képességeit próbára tenni. A szlovák kolléga ugyanis megcsúszott a vízummal és csak a második nap elejére érkezett meg, így reggel kiválasztott egy ugyanolyan Stellar bukót, mint én és útnak eredtünk. Ő viszont ugyanazt élte át, mint mi az előző napon, de ahelyett, hogy szólt volna, hogy erre ő most nincs alkalmas állapotban, inkább megpróbálta kihasználni az alkalmat és húzni egy kicsit a gázt. A Jaipur felé vezető úton pedig szó szerint elaludt motorozás közben és százas tempónál nekivezette a Royal Enfield Himalayant az útpadkának.

   Miroslav itt még nem tudta, hogy hamarosan gyakorlati tapasztalatokat szerez a Stellar védelmi képességeiről

Így aztán élesben tesztelte azt, amiről korábban beszéltek nekünk. Az SMK-s srácok ugyanis úgy gondolják, hogy a Bell jó úton jár, amikor a becsapódáskor a bukósisak külső héját ért forgó erőhatásokra helyezi a hangsúlyt. Ők is sokat kísérleteznek ebben az irányban. Miroslav szerencsére jól van, kutyabaja sem lett. Mi pedig elmondhatjuk, hogy ha ekkora sebességnél nem jön szembe teherautó – vagy fa -, akkor a sityak láthatólag működik.

Forrás:onroad.hu